TEST: TESLA MODEL S NA ČESKÉ OKRESCE

Vyzkoušel jsem Teslu Model S P85+ na českých okreskách

Je pochmurná neděle, den na který se těším více než tři týdny. Odpoledne totiž budu mít možnost projet se v Tesle modelu S několik kilometrů za město. Jsem zvědavý jak zvládne poměrně ošklivé okresky a hlavně na její brutální akceleraci, kterou jsem doposud znal jen z videí. U kterých jsem si vždy říkal, že musí být nějak zkreslená…

Tesla model S, elektromobil
Tesla model S připravena k jízdě

Revoluce jménem Tesla Inc.

Tesla Inc. je americká automobilová značka zaměřená na výrobu elektromobilů, osobních a nově také nákladních. Kromě toho usiluje o masovou výrobu baterií pro domácnost a solárních střešních tašek. Svůj název nese po věhlasném fyzikovi Nikolovi Teslovi. Do současnosti (r. 2017) Tesla vyrobila čtyři modely. Prvním vozem této značky je Tesla Roadster, který se objevil na veřejnosti už v roce 2006. Druhým vozem je luxusní sedan Model S, který se začal prodávat v roce 2012. Následujícím vozem je elektrické SUV, Model X a posledním je druhý luxusní sedan této značky, Model 3.


Tesla Model S P85+ baterie, dobíjení, interiér

Plně nabito i za pouhých 20 minut!

Běžný spalovací motor v Tesle nahradil silný elektromotor a baterie s více než 7 tisíci monočlánky umístěné v podlaze vozu. Tuto baterii je možné nabíjet z klasické zásuvky, kdy plné dobití trvá přibližně 24 hodin nebo z třífázové zásuvky za 8 hodin. Rychlou variantu dobíjení pak představují tzv. Superchargery, dobíjecí stanice pro elektroautomobily, které Teslu dokáží nabít na 100 % zhruba za 20 minut. Nejvíce šetrné pro baterii je pochopitelně „pomalé“ nabíjení. Obecně se doporučuje udržovat baterii v rozmezí 30 až 80 % nabití za pomocí dobíjecích stanic a do plna pak dobíjet doma přes klasickou zásuvku.

Tesla model S, zadek
Tesla model S zezadu

Futuristický interiér

Interiér Tesly je kapitola sama o sobě. Dominantním prvkem celé palubní desky je velký 17ti palcový monitor, který funguje pro všemožné nastavení vozu, navigaci prostřednictvím Google Maps a parkovací kameře. Vše funguje perfektně, sedačky jsou pohodlné a k dispozici je dostatek odkládacích míst. Velkou výhodou uložení baterií v podlaze je kromě dokonalého rozložení váhy také to, že pod kapotou se skrývá další „kufr“ do něhož bez problému uložíte středně velký kufr nebo pár menších batohů. Chcete se také v tomto voze svézt? Máme pro Vás dobrou zprávu! Možná je projížďka v Tesle v Brně, Hradci Králové, Liberci, Olomouci, Pardubicích, Praze a Svitavách.

Tesla model S P85+ interiér, display
Interiér Tesly model S

Zázraky se (ne)dějí!

Usedám do auta, klepou se mi ruce, nastavuji sedačku, řadím „déčko“ pod volantem a vyjíždím. Velké překvapení nastává u první křižovatky, kde zjišťuji, že Tesla model S P85+ dobrzďuje sama čímž trochu dobijí baterie. Všímám si zvídavých pohledů kolemjdoucích a moc se těším až vyjedu z města. Za koncem města zpomaluji a téměř z nuly S-ku šlapu na „krk“. Během několika málo vteřin se dostávám vysoko na 100 km/h. Tesla model S to bez okolků prostě natře kde jakému benzínovému supersportu. Už věřím tomu, že videa na která jsem celé ty tři týdny koukal určitě nejsou nijak zkreslená. Je to téměř zázrak v té dnešní „vylepšené“ době plné dokonalých filtrů na Instagramu, botoxu a dalších pitomostí, které tak moc zkreslují realitu. 


Chcete se v Tesle také projet? Máme pro Vás dobrou zprávu!

Dobrou zprávou je, že Teslu může vyzkoušet i obyčejný smrtelník a to díky zážitkovým jízdám. K dispozici je nejúspornější a nejlevnější Tesla Model 3, futuristický Model S Plaid s režimem autopilota a Model X s netradičním otevíráním dveří. Všechny elektromobily můžete vyzkoušet v několika časových variantách a to na více než 6 místech v ČR!