12. ročník srazu amerických aut v Hradci Králové
Hradecká V8 stejně jako v minulých letech nezklamala. Bohatý program zahrnoval roztleskávačky, burlesque show, hudební kapely a tombolu. Názvy všech vypisovat nebudeme, pokud chcete mrkněte na webové stránky Hradecké V8. Tam se o programu celého srazu dozvíte více. Jako již tradičně se konala předváděčka Ukaž svoji ameriku a Sound Contest o nejbrutálnější a nejhlasitější zvuk. Ten osobně mám na celé V8 nejraději.
Kdo se stal letošním vítězem a jaká amerika na place byla podle nás nejzajímavější?
Soutěž o nejbrutálnější a nejhlasitější zvuk
Do soutěže se zapojila celá řada amerik, ale do finálového rozstřelu se dostaly čtyři ameriky s plným počtem bodů. Černý Chevrolet Bel Air 1956, žlutý Mercury Cougar xr-7 1973, obrovský Chrysler New Yorker 1977 a rudý Ford Mustang 1989. Letošním vítězem se stal prvně zmiňovaný Chevrolet Bel Air 1956 a to zcela zaslouženě! Bohužel jsem ho zapomněl vyfotit, tak alespoň níže přikládám fotografii z pixabay.com. Díky Bohu za to!:) Dále se mi v soutěži také velice líbil zvuk Mustangu 1989, který plival oheň z výfuku. To už tu ale jeden ročník bylo… Jaká byla podle nás nejzajímavější amerika na place Stříbrného rybníku?
Nejzajímavější amerika letošního ročníku
Každý ročník V8 při odchodu z areálu Stříbrného rybníku přemýšlím, která amerika byla nejzajímavější. V minulosti to byl například krásný pickup Chevrolet 3100, perfektně zrenovovaný Buick Riviera, plameny šlehající Pontiac GTO nebo první sériově vyráběný vůz Ford T. V letošním zástupu Mustangů a Camar, kterých bylo vážně požehnaně mě nejvíce dostal unikátní Dodge Power Wagon.
Co je Dodge Power Wagon zač?
Před několika měsíci jsem na Auto-manii četl o unikátním terénním pickupu Dodge, který je na prodej s cenovkou blížící se 4 milionům korun. K mému překvapení jsem na něho narazil na letošní V8, což mi udělalo velkou radost. Dodge Power Wagon má historii sahající až do 30. let, kdy automobilka tyto vozy dodávala armádě s pohonem 4×4. Historicky jde o první sériově vyráběný nákladní vůz s pohonem 4×4. Až v 50. letech se začala vyrábět civilní verze taktéž s pohonem všech čtyř kol. Za celou existenci vzniklo několik modelových řad a modifikací. O pohon se staraly řadové šestiválce 3,8 a 4,1l Flathead a osmiválce do V 5,2l LA. V roce 1981 se nástupcem Power Wagonu stal Dodge Ram, který je myslím většině automobilových nadšenců už dobře známý.
Tento Power Wagon je ale úplně jiná písnička. Jde o repliku vozu s desetivácovým motorem z Viperu, který produkuje více než 400 koní. Kola na voze jsou 17 palcová s pneumatikami Maxxis. O Odpružení vozu se starají tlumiče Rancho, které se velice často používají pro Jeep Cherokee. Brutální zvuk poskytují sportovní výfuky Magnaflow, které jsou používány u silných amerik – Ford Mustang, Chevrolet Camaro, Dodge Viper a dalších. Jde vážně o parádní repliku, kterou jsem si dlouhou dobu prohlížel. Snad se na některém z dalších ročníků V8 znovu ukáže. Budu se těšit!