ZÁŽITKOVÁ JÍZDA VE FORD MUSTANG GT500

O Fordu Mustang GT500, který je k zapůjčení:

Jízda ve Fordu Mustang GT500 v Březině
Ford Mustang připravený k zážitkové jízdě.

Mustang GT500 má osmi válcový motor uspořádaný do V o objemu 5 800 cm³. Maximální výkon činí úctyhodných 683 koní (510kw). Výsledkem je maximální rychlost 320 km/h se zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,5s. Tento model je slušně technicky vybavený. Má sportovní brzdy značky BREMBO (obdobné jako Subaru Impreza WRX STI), samosvorný diferenciál Torsen a nebo také elektricky ovládané tlumiče známé značky Bilstein. Kombinace těchto prvků zaručuje, že si jízdu s tímto vozem určitě užijete! Zapůjčení Mustangu GT500

Aktualizace: V současnosti není tento vůz bohužel k dispozici. Ke zvážení doporučujeme jízdu v Subaru Impreza WRXPorsche 911 nebo v „amerikách“ Ford Mustang 5.0 GT, Ford Mustang GT350 SHELBYChevrolet Camaro a Dodge Challenger.


Krátké představení historie Mustangu

Ford je světoznámá automobilová značka vozů založená Henrym Fordem a jeho synem v Detroitu roku 1903. Ford byl průkopníkem masové výroby v podobě montážních linek. Náklady a náročnost práce se díky montážním linkám značně snížila. Díky tomu mohl vzniknout první cenově dostupný vůz Ford model T. Velký boom automobilka zaznamenala s první generací Mustang, který původně představoval poměrně cenově dostupné vozidlo. S postupem času a vývojem speciálů se Ford Mustang dostává do podvědomí jako tzv. Muscle car – vysoce výkonný vůz. Na popularitě Ford Mustang získal také díky filmům Bullitův případ a 60 sekund. Ten z 60 sekund je k vidění například v London Motor Museum. Teď ale zpátky k zážitkové jízdě s Mustangem….


Jaký pocit je tento vůz řídit?

Pohled do interiéru Fordu Mustang
Nádherný interiér mustangu do kterého můžete usednou i Vy!

Jakmile do vozu usednete přijde Vám auto ohromné a „neohrabané“. Tomu tak ale ve skutečnosti opravdu není. O tom se přesvědčíte na dálnici a na letištní dráze. Právě tady si zamilujete nádherný zvuk silného motoru linoucího se hned ze čtyř sportovních výfuků. Na rovince je perfektní, ale v zatáčkách už cítíte jeho téměř osmnáct metráků. Řízení není tak ostré a přesné, ale na to si po chvilce určitě zvyknete. Pokud Vás tento model příliš nezaujal, líbit by se Vám mohla jízda v novějším Fordu Mustang nebo v konkurenčním Chevroletu Camaro a Dodge Challengeru. Popřípadě pak ve veteránu Dodge Charger z roku 1973.


Pro zajímavost: O kolik je nový Mustang Shelby GT500 rychlejší než originál?

Ford tvrdí, že nový Mustang GT500 zvládne sprint na 1/4 míle pod 11 sekundy. Jak je na tom původní Mustang se dozvíte ve videu na Auto.cz. Doporučujeme se podívat!


Jak probíhá zážitková jízda s Mustangem?

Ford Mustang připravený k ostrému startu na letišti
Ford Mustang připravený k ostrému rozjezdu na letištní ploše.

Zážitková jízda probíhá v kombinaci jízdy v běžném provozu. V obci a na dálnici. Třešničkou na dortu je ostrý sprint na letištní ploše v případě Březiny u Mnichova Hradiště. V závislosti na výkonu vozu je zde možné dosáhnou rychlosti od 250 do 300 km/h. V případě Mustangu se můžete na dráze dostat na rychlost přes 250 km/h. Sprint neprobíhá z místa, ale z jízdy o rychlosti lehce přes 50 km/h a to kvůli životnosti spojky. To ale na výsledném zážitku nic nemění. Stoprocentně se jízda a sprint s Mustangem bude líbit! 🙂

Pro zajištění bezpečnosti s Vámi jako spolujezdec pojede instruktor. Ten Vás nejdříve o celém průběhu jízdy instruuje a pak už můžete vyrazit. Určitě se nebojte ho během jízdy vyzpovídat a dozvědět se tak o vozu více. Zapůjčení na den nebo víkend prozatím nezprostředkováváme.

Aktualizace: V současnosti není tento vůz bohužel k dispozici. Ke zvážení doporučujeme jízdu v Subaru Impreza WRXPorsche 911 nebo v „amerikách“ Ford Mustang 5.0 GT, Ford Mustang GT350 SHELBY, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger.


Jaké jsou recenze na jízdu v Mustangu?

Organizačně vše proběhlo přesně podle očekávání. Co se zážitku týče…jízda v Mustangu je těžko popsatelný zážitek..kombinace síly motoru, respektu z ní a bezprostředního spojení díky neopakavatelnému zvuku venku i uvnitř vozu… Téměř žádná elektronika a 600 koňských sil na zadní nápravě připravených v kterékoliv rychlosti zamáčknout všechny na palubě do sedaček… pro mě, jakožto uživatele koncernových TSI/TDI úžasná zkušenost z jiného světa…

Zdroj: Adrop.cz – Jiří Š., hodnocení: 5/5

Kolik zážitková jízda stojí a kdy je nejbližší termín jízdy?